Sidste dag på det meget specielle The Wicker Guesthouse.
Dagen står mest på kørsel, idet vi skal nå til Miami, hvor vi har booket hotel. Efter en sidste rundtur i dejlige, hyggelige, afslappede Key West, vender vi snuden mod nord.
Ved frokosttid er vi nået til Key Largo, hvor Kirsten (i mangel af bedre) tilfældigt falder over et skilt med teksten “Hiddenout Restaurant”.
Vi følger pilene til restauranten, som vi er ved at opgive, da den mildest talt ikke ser ud af noget udefra. Vi gå alligevel derind, og det viser sig at være en ekstrem lokal morgen og frokost-restaurant, som er fyldt næsten op med lokale mennesker. Det er virkelig hyggeligt, og maden er nogenlunde. Fremhæves skal dog Crab Cake-sandwichen og Chillies (en blanding af gullashsuppe og chili con carne), som vækker minder hos Tobias fra hans år i USA. 
Om eftermiddagen når vi til Everglades National Park, hvor vi betaler indgang – på trods af advarslen om “høj risiko for myggestik”.
Efter et besøg på Visitor Center går vi ophold ved en speciel gangsti på en lille mil (1,6 km.), som er lavet rundt i denne del af parken.
Det er lige før vi opgiver at forlade bilen, da bilen er omringet af myg, som bare venter på vores blod. Vi tager dog chancen og gåturen er de mange myggestik og den kvælende varme værd.
Tobias spotter nemlig meget skrapt en kæmpe alligator, som ligger “skjult” i buskadset (se godt efter bag Tobias og Lise på første billede).
Ellers ser vi en del skildpadder (2-3 arter), gribbe, ravne og andre fugle i den smukke park.
Efter endnu et ophold på en udkigspost, kører vi igen mod udgangen med udsigten voldsomt vejr og utallige lyn (og torden) i horisonten.
Lise pletskud:
Vi vender bilen og kører lidt tilbage, da vi er ved at køre et dyr over, som er ved at krydse vejen. Det viser sig at være en lille skildpadde, som de unge folk “redder”.
Ved aftenstide ankommer vi øsende, pøsende regnvejr til Miami, hvor de fleste mennesker er klædt i festtøj – i modsætning til den afslappede stil i Key West.
Vores hotel ligger på den rigtige adresse i Miami Beach, så det passer de unge mennesker godt at begive sig ud og spise i deres smarte tøj.
Umiddelbart inden uvejret igen bryder løs, befinder vi os på den fancy restaurant Sushi Samba, som har specialiseret sig i mad fra Japan, Brasilien og Peru. Vi giver kokken frie hænder til at sammensætte en sushi-menu til os til en fast kuvertpris. Sushien er virkelig utrolig delikat og velsmagende – og sejt af Pernille at spise alle de forskellige slags sushi, selvom hun normalt ikke er til fisk!
Spisepindenes mestre:
Under middagen er den igen helt galt med vejret udenfor – det øsregner, stormer samt tordner og lyner konstant, så vi har ikke travlt med at blive færdige med aftenens menu, som i øvrigt er valgt 100 % af Tobias, som vinder af alligator-spotte-konkurrencen.
Desserten indtager vi på en italiensk restaurant.
Endelig handler vi morgenmad og hygge på turen hjem til hotellet, som i øvrigt foregår i øsregnvejr igen.

























































