Category Archives: USA 2008

Yosemite – dag 2

Vi stod op kl. 7 og fik morgenmad på Lodgen kl. 7.30. Herefter smurte vi et par sandwich til madpakke og kørte ind i nationalparken. Vi delte os i flere hold.
Farmor og farfar kørte en rundtur i shuttlebussen og hørte et foredrag om bjørne. Farfar tog sig også en cykeltur rundt i parken mens farmor fik kaffe.
Bedstefar, Kim, Kirsten, Tobias, Jonatan og Rachel fulgtes et stykke vej op til Vernal Fall footbridge. Der var lidt stejlt, så bedstefar tog den sidste del af turen selv i sit eget tempo.



Herefter gik Bedstefar turen ud til enden af Mirror Lake og var så heldig at se og filme en bjørneunge. Bedstefar gik også Lower Yosemite Fall trail næsten 2 km. inden han sluttede sig til kaffen og farmor.
Kim, Kirsten, Tobias, Jonatan og Rachel fortatte til Navada Fall. Vi tog John Muir trail op og Mist trail ned, ialt 13 meget stejle km. Ratchal forlod os andre kort efter foodbridge.




Frokosten ved Nevada Fall gik ikke helt efter planen, da Kim spildte en hel flaske klistret rød Powerade drik ned i Tobias’ ryksæk.


Egern og ravne sloges om vores madrester, og der var også andre flotte fugle.



På turen ned passerede vi Vernal Fall og så nogle fantastiske natursenerier, aldrig har vi set noget smukkere.







Alle var samlet igen kl. ca. 16.30 i Curry Village, hvor vi spiste pissa til aftensmad.
På vejen hjem fra parken så vi rådyr og stoppede ved den 2307 meter høje El Capitan og så klatrere, der var ved at gøre sig klar til natten. De skulle sove på de steje vægge.


Alle var trætte efter en fantastisk dag og gik tidligt i seng.