Category Archives: USA 2008

Yosemite – dag 3

Op igen kl. 7, morgenmad og smøre madpakker og gøre bilen klar.


Herefter kørte vi til Glacier Point, hvor der var var en fantastisk udsigt over Yosemite Vally og bl.a. de steder vi gik i går.


Her ses f.eks. de to vandfald vi gik op til i går.

Kim, Kirsten, Tobias og Jonatan gik af Four Mile Trail ned fra Glacier Point en tur på ca. 10 km på 2 1/4 time.

Der var flot udsigt til bl.a. Yosemite Fall.



Vi hørte måske en klapperslange, men så den ikke. De første to miles havde vi helt for os selv, og så næsten ingen mennesker på vejen, men derimod havde vi en flot udsigt.


Rachel kørte farmor, farfar og bedstefar på en rundtur til gode udsigtspunkter i mellemtiden.
Herefter cyklede vi på lejede cykler rundt i dalen.



Vi cyklede bl.a. til Mirror Lake, hvor bedstefar dagen før havde set en bjørn. Vi så dog ingen bjørne, og søen var for udtørret til at bjergene spejlede sig, så vi tog os blot en lille gåtur inden vi vente tilbage til cyklerne.
Vi badede vores ømme tæer i den kolde flod.

Her viste det sig at bedstefars cykel var blevet nuppet, så han måtte gå og tage bussen tilbage til udlejningstedet, hvor vi mødtes med ham igen. Vi fik ikke ballade, da vi afleverede cyklerne, men derimod en udskyldning og reduktion i prisen på grund af den manglende cykel.
Vi spiste i parken og tog forholdsvist tidligt tilbage til vores Lodge. Her hoppede vi i poolen, og inden vi gik til ro så vi billeder og delte en flaske dyr vin.