Dag 8 af 14 med motorhomes. Vi har besluttet at bruge dagen hver for sig. Connie og Thyge går på gletsjer, mens vi står tidligt op (kl. 6) og kører en morgentur. Vi ser en Cayote, nutcrackere og et par ørne og får denne gang fotograferet Bridal Veil Falls.
Tilbage på campingpladsen fylder vi vand på bilen, tjekker ud og holder bilen nedenfor indgangen for at gå af Wilcox Pass Hiking Trail.
Det første stykke går gennem skov, men efter en kort stigning kommer vi op over trægrænsen på den alpine slette med flot udsigt til Mt. Athabasca og Columbia Icefield.
Senere på stien ser vi en flok bighorn sheep, og vi mærker blæsten. Det er ca. 10 grader, men vi skal ikke klage for ugen før var det ned til minus 10 grader. Stenene skal vise os stien, men det lykkes ikke rigtigt, og vi går forkert et par gange.
Det skal bemærkes, at det i området ikke er unormalt at få 15-25 meter sne om året!
Vi når lige knap ud til søen inden vi vender om og møder Connie og Thyge som også har besluttet sig for at gå denne tur.
Et lille frokoststop med skøn udsigt til bighorn sheep.
Vi er tilbage igen ved motorhomet efter godt 3 timers vandring og har tilbagelagt ca. 8 km. Kim får sig et bad, og vi kører videre nordpå af Icefield Parkway forbi Icefield Skyline (som er ved at blive bygget, og som vil stå færdig i 2014) og endnu en flok bighorn sheep, som slikker mineraler af klipperne.
Vi stopper ved Tangle Creek Falls.
Vi møder Connie og Thyge ved Sunwapta Falls og går en tur langs vandfaldet. Sunwapta betyder turbulent flod på indiansk og det er en meget god beskrivelse.
Vi beslutter os for at bryde turen til Jasper med endnu en overnatning på en billig natur-campingplads til 16 CAD og kører ind til Honeymoon Lake. DET fortryder vi ikke – sikken et vidunderligt sted.
Vi spiser et par gode bøffer, bagte kartofler og græsk salat til aften afbrudt af flere fotostop. Det blev en fantastisk aften som slutter kl. 22.









































