De øvrige dage spiste vi morgenmad i lejlighederne, men denne ene morgen spiste vi på resortet.



Vi kørte til Kennedy Space Center, som ligger en lille times køretid fra Orlando.


På området kom vi gennem omfattende sikkerhedskontrol, før vi kom ind på området. Vi kørte rundt på området i busser, så små informationsvideoklip i bussen og gjorde holdt tre steder. Vi hørte blandt andet om Apollos historie, så affyringsramperne (på afstand), så den kæmpestore bygning, hvor fartøjerne samles, og endelig så vi en udstilling med en original “Saturn V” raket og vi så en gengivelse af Apollo 10-opsendelsen fra en del af det originale kontrolrum.



På området så vi aligatorer og en mængde fugle (gribbe, hejrer, pelikaner).
Til sen frokost fik vi turens hidtil dårligste og dyreste burgere.
Vi sluttede af med en tur i “rakat-haven” med eksempler på raketter fra NASA’s rumprogram.


Om eftermuiddagen slappede vi af med Harry Potter i fjernsynet.
Om aftenen var Tobias, Jonatan og Frank i biografen og se filmen “Hancock”, mens farmor, farfar, Kirsten og Kim var i det lokale outlet/indkøbscenter og handle tøj. Bedstefar nåede at blive bekymret, da vi først var hjemme i lejligheden ved 23-tiden.
De voksne sluttede dagen med et glas vin.
a good visit! 😀
you travel very much!