7/7 – Mabul Island

Tobias fylder 17 år i dag.
Vi står op allerede kl. 4:30 og tager en taxa til lufthavnen kl. 5.00, hvor vi flyver med Malaysian Airlines til Tawau på østsiden af Borneo kl. 7.20.

Vi har en flot udsigt til Mount Kinabalu fra flyet.

Vi er fremme ved 8-tiden, hvor Borneo Divers kører os til selskabets kontor i Semporna.

Kl. 10.00 tager vi en 400 hestes speedbåd til Borneo Divers Mabul Resort (sejltid ca. 1 time).

Bådens kaptajn:

Resortet er over al forventning.


Kl. 11 er der check-in og briefing.

Efter leje af dykkerudstyr spiser vi en udmærket frokost.
I tidsrummet 13-17 har vi to dyk på det lokale rev – det første er meget nemt – bortset fra, at specielt Kirsten og Kim er lidt rustne dykkermæssigt.
Vi er på 18 et meters rev, som vi sejles ud til og “ruller i” fra båden. Der er ingen strøm, god sigtbarhed, og vi ser de to første skildpadder. Stedet hedder Ray Point.
Næste dyk er direkte fra kysten, og sigtbarheden er mindre god denne gang, da der er ret kraftig strøm på revet. Igen ser vi flere skilpadder, og vi er allerede rimeligt fortrolige med dykningen igen. Dette dykkersted hedder Paradise II.
Efter rengøring af udstyr og bad, slapper vi af på resortet med drikkelse og chips. Tobias får fødselsdagsgaver af vi andre.
Inden aftensmaden er Tobias hårdt ramt af de seneste dages hårde program med vennerne fra GAP-gruppen. Tobias har kun spver godt to timer i nat, da han først var hjemme ved 2-tiden!
På opslagstavlen kan vi se, at vi skal til Sipidan i morgen og dykke fire gange. Det er virkelig super, da der er begrænsning på 20 personer på Sipidan om dagen, og vi var ikke hjemmefra blevet lovet at ville få lov til at komme til Sipidan, som generelt vurderes at være blandt de 5 bedste dykkersteder i verden.
Vi spiser aftensmad på resortet ved 19-tiden, og går alle trætte i seng allerede ved 20-tiden.

2 thoughts on “7/7 – Mabul Island

  1. anette_strunk

    Kære Alle

    Dejligt at læse jeres referat af ferien, I har lidt bedre vejr end os herhjemme.
    Stort tillykke til Tobias – det lyder som dagen har været kanon god.

    Knus fra os 4, Anette

Comments are closed.