Vi står op 7.30 og nyder omgivelserne i rehabiliteringscenteret med afslapning i solen, fotografering af fugle og kæmpebier og morgenmad.


En enorm stor bi, der slapper af:
Efter et bad forlader vi junglen ved 10-tiden.
Klokken 10.30 er vi i besøger Sandakan Memorial Park til minde om faldne australske og engelske soldater under 2. verdenskrig.
Endnu et underligt dyr, vi aldrig har set før:
Derefter kører vi til lufthavnen i Sandakan, hvor vi spiser frokost.
Efter lidt forsinkelse lander vi i Kota Kinabalu, hvor vi vender tilbage til King Park Hotel, hvor vi skal to de to næste nætter.
Der er ingen officielle planer for i aften, så 10 fra selskabet går på det lokale marked og spiser et helt overdådigt måltid med tigerrejer, banana fish, tuna steaks, red snapper, som vi selv udpeger. Dertil får ris samt sodavand og hele kokusnødder. Regningen bliver på 40 kr. pr mand i danske kroner, og vi kan ikke rokke med ørerne, da vi rejser os fra bordet.






Vi fortsætter på markedet og prøver en velsignelse af fremmede frugter og kendte frugter, som i modsætning i Danmark er helt friske. Vi får blandt andet stegte bananer, “grønne forårsruller med frugtfyld”, peanutpandekager, rose apples, sour fruit, mango, longan …




Vi slutter den dejlige varme aften af med Tiger-øl på et meget lokalt værtshus, hvor hver øl koster ca. 5 danske kroner.


Jonatan, Kirsten og Kim tager hjem på hotellen kl. 23, mens Tobias fortsætter i byen med de andre unge mennesker.
Dejligt igen at høre fra jer. Det lader jo til, at I oplever en masse spændense.
Her har vi i snart mange dage haft hedebølge med over 30 grader, så vi kan godt bruge lidt af den regn, som I oplever.
Ib og jeg har i dag haft vor årlige nostalgi tur til Bogense, og på tirsdag kører jeg til Horsens for at besøge Grete og Erik, de vil gerne se min video fra Kina.
Kærlig hilsen
Bedstefar