Tag Archives: Key West

Key West 16. juli 2011

Dagens første morgenmad i haven på vores meget specielle hotel.

I dag skal vi nå så meget vandsport som overhovedet muligt. Vi har booket heldagsturen “FURY’s Ultimate Adventure”.

Som altid skal vi udfylde en ordentlig stak papirer for at måtte deltage på turen, og desværre har Tobias ikke sit pas med sig i dag, så han må (i princippet) ikke køre jet-ski – det samme gælder Jonatan og Pernille, som er under 18 år. Lise har sit pas med, så hvis blot hun kan bestå en jet-ski-test, kan hun få lov til at køre. Lise består naturligvis og får sit jet-ski-kørekort!

Kl. 10.o0 sejler vi 7 sømil ud i Atlanterhavet i en 65 fod stor katamaran, imens vi indtager morgenmaden.


Vi lægger til og snorkler i en time på koralrevet.

Herefter vi sejler i  i 45 minutter til Den Mexicanske Golf, imens vi spiser frokost på båden.

Vi ankrer vores båd op på en flydende ø i Golfen, som er udgangspunktet for vandsportsaktiviteterne resten af eftermiddagen.

Vi lægger ud med en tur på jet-ski. Kim, Kirsten og Lise skal styre de to-personers jet-ski med de andre tre bagpå. Efter en vild tur i bølgerne, bytter vi dog alle førere, hvilket er okay, så længe de gyldige førere blot er spændt fast til “dødemands-knappen” – så er det nemlig deres ansvar at bringe jet-ski’en sikkert i havn.

Det går rigtig godt for os alle seks at styre vores jet-ski – det går faktisk vildt hurtigt (37 sømil er noteret på speedometeret), og man kan dreje dem med ret stor hastighed. Til gengæld er der ingen bremser på dem. En anden (ret stor) familie er dog knap så heldige, idet deres jet-ski ikke kan klare vægten og tipper helt rundt.

Efter jet-ski-turen står den på kajak, svømning, solbadning og leg på vandtrampolin og “isbjerg” i vandet.

Så er det vores tur til parasailing – det er en helt fantastisk oplevelse at svæve stille og roligt utrolig højt oppe to og to efter en kraftig speedbåd. Udsigten er helt utrolig i det flotte vejr. Vi bliver også dyppet i vandet et par gange undervejs.

Efter at have betragtet en tornado over vand i det fjerne, er vi tilbage i Key West ved 16-tiden – alle er trætte og rigeligt solbrændte efter mange timer på havet.

Om aftenen spiser vi på restaurant Overboard, inden vi lader de unge mennesker shoppe i byen, imens vi gamle booker hotel i Miami til næste nat.

Til dessert fik vi Den lokale specialitet Key Lime Pie, som dog ikke fald i de unge menneskers smag.