Death Valley

Afgang fra hotellet kl. 8.00 med alt bagagen og en fuld tank benzin.

Vi kørte gennem hele Yosemite til Death Valley. En tur på ialt ca. 300 miles, men på grund af varmen og de ikke altid lige gode veje var den reelle køretid på små 10 timer.



Inden vi forlod Yosemite så vi udsigten til bagsiden af Half Dome fra Olmsted Point. Det var optræk til “thunder storms”, så himlen så dramatisk ud.

Vi forlod Yosemite i den østlige ende, og her var landskabet anderledes, og det nød vi blandt andet i Toulumne Meadows, hvor vi blandt andet så rester af sne på bjergsiderne.





Vi handlede ind til frokost i et supermarked i Bishop. Rachel bad os bede om discount (rabat), da vi skulle betale. Da vi ikke havde noget kundekort, kørte ekspedienten blot sit igennem, så vi fik rabatten! Det er åbenbart en helt normal procedure i USA.

Vi kørte ind i Death Valley og det syn der mødte os var ikke det vi havde forventet – det var langt flottere med smukke bjergformationer i mange mange farver.




Vores første stop i parken var Stovepipe Wells Village. Da vi stod ud af bilen blev vi mødt af en vind så varm, som kom den fra en føntørre. Normalt er der ca. 49 grader i Death Valley om sommeren, men vi var heldige at der var overskyet, så temperaturen var kun 44 grader.

Der var sandstorme i horisonten og også på vejen. Sandstormne laver nogle virkelig flotte sandklitter.


Efter at have tanket kørte vi videre til Fumance Creek Visitor Center og fik her udleveret kort over parken og så en lille udstilling om Death Valley.

Herefter kørte vi til Badwater, en indtørret saltsø, som er det laveste punkt på landjorden på den nordlige halvkugle (86 meter under havoverfladen).


Vi så også udsigten fra Zabriskie Point.


Herefter kørte vi retur til Stovepipe Wells Village og fik aftensmad. Tjeneren var desværre lidt langsom, så vi vi måtte forlade middagen midt i det hele for at se solnedgangen.



Efter aftensmaden kørte Rachel os til en lille canion, hvor vi gik en lille tur mellem høje bjergsidder på begge sider. Utroligt flot, men desværre var det ved at være sent og mørkt så seneriet kunne nok have været endnu flottere.


Vi hørte ud af parken med en flot stjernehimmel over os til byen Beatty, hvor vi overnattede på et lidt suspekt hotel.

Tagged in: