Death Valley – Zion

Op og på farten kl. 08. Morgenmaden købte vi på en tankstation og spiste i bilen.

Vi kørte 4½ time over Las Vegas til Zion.

På vejen handlede vi ind til frokost i byen Mesquite.


Vi spiste frokost i en park i St. George, straks efter vi havde passeret grænsen til Utah

Mormon-kirke i St. George.

Turen det sidste stykke til Zion var rigtig flot med røde bjerge til alle sider.


I Zion kørte vi direkte ind i parken og fik kort og program i visitor center.




Vi gik en lille tur på en time af Emerald Trail op til middle pool (farmor blev på Zion Lodge og ventede på os).


Det var en meget smuk tur som fik tankerne tilbage til Kings Canyon i Australien, som der var mangel ligheder til.







Vi checkede ind på hotellet og fik os nogle flotte værelser med nogle ubeskriveligt dejlige senge.



Vi vaskede tøj og sloges med PC’en som blev ved med at “dø”´, og som nu også havde fået virus.

Vi spiste middag på hotellets restaurant sammen med Rachel. Rachel gav os en briefing om mulighederne i Zion og vi planlagde den næste dags aktiviteter.

Inden sengetid delte vi en flaske vin på Kim og Kirstens værelse.

Tagged in: