I dag skulle vi forlade den smukke Zion National Park. Inden fik vi dog lejlighed til at gå en lille times tur op af Canyon Overlook Trail, som ligger lige efter tunnelen ind i Zion.




Det lykkes for os alle at komme til toppen og specielt farmor var stolt af sig selv. Hun imponerede selskabet med endnu engang at bestige bjerge i balsko!


Vi gjorde også et kort ophold ved Checkerboard Mesa, som lignede et skakbrædt. Det er vandet og frosten som har givet bjerget denne karakter.
På vej til Bryce National Park gjorde vi holdt ved Red Canyon, og fik en forsmag på hvad der ventede os.
Bryce Canyon er en lille og overskuelig park. I Bryce så vi en film om historien bag Bryce NP, og så udsigten fra Sunrise Point. Bryce er en lille overskuelig national park, med nye, anderledes og meget smukke bjergformationer.


Herefter spiste vi frokost i parken.
Så kom det store øjeblik hvor alle på nær kyllingerne Kim og farfar skulle ud og ride.
Vi fik hver en hest/muldyr med fine navne som Satan, Lucky og Sir Henry.




Den første del af turen var vi alle lidt utrygge. Især farmor overskred sine grænser, da der var stejlt ned og hestene gik tæt på kanten. Senere nød vi turen og udsigten i fulde drag.


Bagdelen og benene var lidt ømme, da vi efter to timer steg af dyrene igen.
Kim og farfar gik i mellemtiden af Queens Garden Trail ned i dalen.


Efter lidt køligt at drikke tog vi shuttle bussen ud til Bryce Point og nød udsigten.
Vi checkede ind på hotellet og fik en hurtig aftensmad. Farmor havde det ikke så godt, da hun havde fået tandpine.


Farfar og bedstefar tog om aftenen til astromomiforedrag og fik lov at kigge i stjernekikkerter.