San José – 4. juli 2010

Vi vågnede ved 4-tiden, og stod op ved kl. 6:15. Vi spise morgenmad på hotellet – vi fik selvfølgelig ris og bønner, men også meget andet, blandt andet fantastisk ananas.

Vi blev kørt gennem kaffeplantager og jordbærmarker op til regnskov i 2.500 km. højde til vulkanen Poás.
Vi så hovedkrateret, som er det største i landet, hvor der stadig kommer røg og bobler op af.

Vi gik af en sti til et ad de andre tre kratere, der var fyldt op af turkisblå vand.



Heste går frit omkring, og det stopper ofte trafikken, når folk skal ud og hilse på.

Vejene er af meget varierende kvalitet, da regntiden ofte laver store skader og tager store del af asfalten (og huse mm.) med sig.


På vejen ned af vulkanen kørte vi forbi La Paz Waterfall Gardens, hvor vi blandt andet så kolibrier, slanger og smukke vandfald.






Vi var tilbage på hotellet kl. 16:30 og slappede af. Kirstens kuffert kom 17.30.
Om aftenen var der briefing fra GAP og vi hilste på vores turleader Cyndy og de andre gæster på turen (fra England, Canada, Australien, USA, Schweiz og Danmark).

Vi lejeede en taxa for en dag for 180 US Dollars.
Gik i seng kl. 22:30, da vi skal køre i morgen tidlig kl. 6:00.