Klokken 6.30 kører vi mod Vancouver i regnvejr, Det går rigtig godt de første 100 km., men de sidste 30 er i tæt morgentrafik.
Kl. 9:30 er vi fremme ved Canadream, hvor vi afleverer vores motorhomes og tager en taxa til Downtown Vancouver, hvor vi har booket dejlige værelser på Residence Inn by Mariott de næste to nætter – hoteller ligger centralt og er nyrenoveret i 2012. Værelserne er kæmpestore og med eget køkken.
Vi beslutter os for at splitte os de næste to dage, da Connie og Thyge før har besøgt Vancouver.
Vi spiser morgenmad/frokost på den meget lokale the dish.
Vi leger turister og køber billet til hop-on-hop-off-busser i to dage. Vi besøger blandt andet Vancouver Lookout (168 meter højt tårn med udendørs elevator), Chinatown, Gastown med Steam Clock (dampstyret gadeur, som udleder damp samt spiller en melodi hvert kvarter), Waterfront Station, Canada Place samt Convention Center.
Om eftermiddagen holdt vi en pause med internet og snack på en café.
Vi handler tillige små gaver til de unge derhjemme på Robson Street samt en lille souvenir til os selv i Hill’s Northwest Coast Native Art.
Efter anbefaling fra en lokal spiser vi sushi på den meget lokale Samurai Sushi. Stedet er velbesøgt og maden er fremragende, men der er næsten alt for meget fisk.
Vi er hjemme på hotellet ved 22-tiden.



































