Dag 14 af 14 med motorhomes. Vi forlader skovcampingpladsen og kører til informationscenteret i Whistler, hvor vi får anbefalet at spise morgen mad i den lokale tennisklubs restaurant (Wild Wood Bistro and Bar).
Det er lidt underligt at komme ind til en storby, og Whistler er meget velfriseret og tydeligvis dyr at bo i. Faktisk har man fået det problem, at de fleste beboelser står tomme det meste af året, idet ejerne som regel kun bruger dem få uger om året. Whistler er i øvrigt bygget til, at man kan færdes til fods – eller på cykel, som virkelig mange specielt mountain-bikere benytter sig af. Vi går en lille tur i byen og ser på butikker.
Vi indlogerer os på en Riverside Campground i Whistler og gør klar til, at vi i morgen skal aflevere vores motorhomes.
Om eftermiddagen går vi de ca. 1 km. til Whistler centrum, hvor vi deltager i Hidding Gems Dinner-tur – et fantastisk arrangement, hvor vi med guide på 3 ½ timer besøger fire restauranter (Elements, Babaria, Kypriaki Norte, Lounge), som hver serverer en enkelt ret for os samt tilhørende vin. Yderligere lægger vi ud med at få serveret tre øl på et lokalt bryghus og vi besøger tillige en fudge-butik på vejen rundt.
Vores guide er en fransk-canadisk kvinde, som hedder Champagne til efternavn. Hun kunne nogle artige fortællinger om problemer med de lokale sorte bjørne, der tager deres friheder. Hun havde f.eks. en historie om en bjørn, som stjal pizza i en lokalt pizzaria, og hun havde selv en forsikringssag, hvor fire (!) bjørne havde ødelagt og indtaget hendes Golf.
På vej tilbage til campingpladsen runder vi de unges MTB-legeplads, idet Whistler huser verdens største downhill-bane, som bliver brugt flittigt. Det er livsfarligt ud.
Vi slutter dagen af med en godnat-whisky.



























