Vi står op kl. 5:50 og mødes kl. 6.15 med resten af gruppen til en morgensafari på floden kl. 6.30.
Turen er virkelig god – vi ser blandt andet vores første (og hidtil eneste) orangutang i den vilde natur.
Vi ser også en del næseaber, næsehornsfugle og forskellige slags ørne og isfugle.

Bronzed drongo:



Vi er tilbage i campen igen ved 8.45, hvor vi ser billeder og spiser morgenmad.
Klokken 10 er der afgang til en vandretur i junglen på 1½ time. Ruten er dog for mudret for Jonatan, mor og far, som vender om. Tobias har lejet gummistøvler, så han fortsætter.

Vi hygger os med frisk annanas og juice, indtil resten af selskabet er tilbage igen – en del med gæster i form at igler. Nick er dog klad for sn følgesvend, som han navngiver og lader sidde i mere end en time. Nadia beder ham utallige gange tage den af.
Vi finder en igle på vores toilet.
Efter frokost slapper vi af med hyggesnak og kortspil på campen, mens det regner kraftigt.
Vi får besøg af aber, varaner og egern.
kl. 16 er det igen tid til flodsafari. Vi ser igen orangotangen fra i morges, og yderligere to orangotanger et andet sted.
Igen ser vi en masse næseaber og andre aber.





Vi spiser aftensmad kl. 19.30, og tager på natsafari på floden kl. 20.30.
Natsafarien er en fantastisk oplevelse – vi ser ikke så mange dyr, men dem vi ser, kommr vi helt tæt på, da dyrene sover – eller i det mindste prøver på det.
Vi ser en pytonslange i sit hul i flodbredden, to slags isfugle helt tæt på, en virkelig flot stor ugle, en krokodille og endelig en familie af nogle flotte fugle, vi ikke kender navnet på.
Pyton:
Blue-eared kingfisher:

Buffy fish-owl:
Stork-billed kingfisher:
Black & red broadbill:
Vi er hjemme kl 22.30 og tager et bad og går direkte i seng, da vi skal tidlig op i morgen.